Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Παίζοντας τρέφε τους παίδες...


Παίζοντας τρέφε τους παίδες…

…έλεγε ο Πλάτωνας θεωρώντας το παιχνίδι ως το πιο άριστο μέσο για την διάπλαση των παιδιών. Το πώς και με τι παίζει το παιδί είναι εξίσου σημαντικό με το πώς τρέφεται, πώς κοιμάται, πώς μεγαλώνει.
Στα πλαίσια λοιπόν της διάπλασης του παιδιού οι δάσκαλοι πρέπει να δίνουν και στο παιχνίδι την σημασία που του αρμόζει.
Tα παιδιά μπορούν και παίζουν στην παιδική χαρά, σε ένα πάρκο με τους φίλους τους. Μπορούν, όμως να παίζουν και στην τάξη με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Το μόνο που χρειάζεται είναι η διάθεση και το κέφι των παιδιών και των δασκάλων.

Λειτουργία του παιχνιδιού
  1. Το παιδί δημιουργεί και μαθαίνει
  2. Μαθαίνει να αντιμετωπίζει προβλήματα
  3. Εξερευνά τον υλικό κόσμο
  4. Αναπτύσσει την γλωσσική του ικανότητα
  5. Αναπτύσσει την κινητική του ικανότητα
  6. Κοινωνικοποιείται
  7. Μαθαίνει να συνεργάζεται με άλλα άτομα
  8. Εκφράζεται
  9. Ψυχαγωγείται

 Νοητικά παιχνίδια
Αυτά τα παιχνίδια έχουν σαν στόχο τη νοητική άσκηση έχουν να κάνουν με τα αντανακλαστικά και τις συμπεριφορές του μυαλού. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα επιτραπέζιο παιχνίδι|επιτραπέζια παιχνίδια (π.χ. το σκάκι) για τα οποία απαιτούνται περισσότερα από ένα άτομα και οι γρίφος|γρίφοι που είναι είτε ατομική είτε ομαδική δραστηριότητα.

Παιχνίδια Γρίφων:
Ένας πολύ διαδεδομένος τύπος παιχνιδιού είναι αυτός των γρίφων  όπου ο μαθητής αναλαμβάνει να λύσει μια υπόθεση. Με αυτόν τον τρόπο ο μαθητής μαθαίνει διασκεδάζοντας με το παιχνίδι, προσπαθώντας να λύσει το μυστήριο. Ένα παράδειγμα είναι το παιχνίδι ‘Αστυνόμος Μπέκας’  από την ιστοσελίδα  www.ptyxiouxos.gr , όπου ο μαθητής γίνεται ντετέκτιβ και προσπαθεί να λύσει μια υπόθεση. Το παιχνίδι δίνει στοιχεία για την υπόθεση  αν ο μαθητής απαντήσει σωστά σε ερωτήσεις  ιστορίας και γεωγραφίας.

Από το site www.ptyxiouxos.gr
Παιχνίδι γρίφων ‘Αστυνόμος Μπέκας’ 

Παιχνίδια απλών ερωτήσεων-απαντήσεων:  
Σε αυτά τα παιχνίδια  γίνεται μια ερώτηση και δίνονται κάποιες πιθανές απαντήσεις. Ο μαθητής πρέπει να επιλέξει τη σωστή απάντηση. Στα παιχνίδια αυτά το κίνητρο για τους μαθητές είναι η συλλογή βαθμών .Τα παιχνίδια αυτά έχουν ένα όμορφο γραφικό περιβάλλον  και συνήθως αποτελούν αντιγραφή γνωστών τηλεπαιχνιδιών. Ένα παράδειγμα τέτοιου παιχνιδιού είναι  ‘Ο Πτυχιούχος’. 



Ο Εκατομμυριούχος’ γνωστό τηλεπαιχνίδι 
  που έγινε παιχνίδι γνώσεων για παιδιά. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου