Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

Ψηφιακό Μαθησιακό Παιχνίδι: Το Μαγικό Φίλτρο 2.0

Το Μαγικό Φίλτρο 2.0 είναι ένα ψηφιακό μαθησιακό παιχνίδι περιπέτειας το οποίο αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο του έργου ΕΠΙΝΟΗΣH – Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών – Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού για Ήπια Νοητική Καθυστέρηση, του (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ), κατά το διάστημα Νοέμβριος 2007 - Νοέμβριος 2008.


Θέμα: Ενας λεκές, που απλώνεται σε κάθε σύννεφο του ουρανού και σε κάθε γωνιά της γης, δηλητηρίασε το περιβάλλον και εξαφάνισε όλα τα χρώματα. Οι σοφοί της χώρας αποφάσισαν να ενώσουν τις γνώσεις τους και να φτιάξουν ένα μαγικό φίλτρο, για να ραντίσουν με αυτό τις θάλασσες, τη γη και τα ποτάμια και να διώξουν μακριά το κακό! Πρέπει όμως πρώτα να φέρουν πίσω τα χρώματα. Ενα αγόρι κι ένα κορίτσι θα ταξιδέψουν λύνοντας γρίφους, ασκήσεις μαθηματικών και γλώσσας, προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους.



Το ψηφιακό μαθησιακό παιχνίδι Μαγικό Φίλτρο 2.0, μαζί με συνοδευτικό υλικό είναι ελεύθερα διαθέσιμο από τον ιστοχώρο του έργου ΕΠΙΝΟΗΣΗ.
Η χρήση των βιντεο-παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν αμφισβητείται πια σχεδόν από κανέναν. Σε όλο τον κόσμο καθηγητές, ερευνητές και σχεδιαστές παιχνιδιών, δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτά.
Το Μαγικό φίλτρο αποτελείται από πέντε επεισόδια (πίστες τα λέγαμε παλιά) στα οποία οι πρωταγωνιστές (οι μαθητές δηλαδή) υποβάλλονται σε 20 και πλέον δοκιμασίες οι οποίες περιλαμβάνουν ασκήσεις μαθηματικών και γλώσσας, ερωτήσεις γνώσεων, τεστ κυκλοφοριακής αγωγής, κοινωνικών δεξιοτήτων κ.α. Καινοτομίες του προγράμματος συνιστούν δυο στοιχεία: Σε αντίθεση με τα βίντεο-παιχνίδια που κυκλοφορούν στο εμπόριο δεν υπάρχει το στοιχείο της αποτυχίας κατά τη διεκπεραίωση των αποστολών, ενώ όλες οι ασκήσεις αλλάζουν ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων και ανταπόκρισης του κάθε παιδιού. «Η αποβολή του άγχους και η πρόκληση του ενδιαφέροντος είναι τα κυρίως ζητούμενα για αυτά τα παιδιά. Το μαθησιακό περιεχόμενο προσαρμόζεται ανάλογα για παιδιά προσχολικής ηλικίας έως και την αρχή της εφηβείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου