Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2011

Η Παιδαγωγική Αξία Του Παραμυθιού

Η παιδαγωγική αξία του παραμυθιού είναι αναγνωρισμένη διεθνώς. Θεωρείται ένα λογοτεχνικό είδος που είναι απαραίτητο παιδαγωγικά στην πρώτη άλογη ηλικία του ανθρώπου.Ωστόσο, το παραμύθι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο διδασκαλίας και σε μεγαλύτερες ηλικίες γιατί βοηθάει το παιδί στην αυτογνωσία και ανάπτυξη της προσωπικότητας ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί και ψυχαγωγικά ακόμα κι όταν αυτό έχει περάσει στην έλλογη φάση της ζωής του. Το παραμύθι, ως έργο τέχνης, επιδρά στην ψυχολογία του παιδιού και το βαθύτερο νόημά του γίνεται πλήρως κατανοητό όπως καμία άλλη μορφή τέχνης.

Αξιοποίηση του Παραμυθιού στην  εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Το παραμύθι, ως προϊόν της λαϊκής παράδοσης, διαθέτει πλήθος ιδιωματισμών. Ο εκπαιδευτικός, μπορεί να αξιοποιήσει το γεγονός αυτό φέρνοντας σε επαφή τα παιδιά με ιδιωματικά στοιχεία της ελληνικής με σκοπό να γνωρίσουν κι άλλες γλωσσικές ποικιλίες, πέρα από την κοινή.Επιπλέον, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το ιδιαίτερο αυτό αφηγηματικό είδος.
  • Το παραμύθι αποτελεί, επίσης, ένα εξαιρετικό μέσο για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή και να γνωρίσουν κι άλλους πολιτισμούς, στα πλαίσια μιας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Πρωταρχικός στόχος μιας τέτοιας προσέγγισης θα πρέπει να είναι ο σεβασμός στη διαφορετικότητα. Η συλλογική συνείδηση, πέρα από τα όρια των φυλών και των κλειστών ομάδων, μπορεί, επίσης, να αναπτυχθεί μέσα από την αξιοποίηση των παραμυθιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Παρακάτω προτείνονται ορισμένα παραμύθια:

2 σχόλια: